search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Geltung – Gebrauch – Gehalt. Geltungstheoretische Überlegungen zu musikbezogenen historischen Sinnbildungen in musikpädagogischer Perspektive
Parallel titleValidity – usage – content. Reflections on validity regarding the construction of historical context from a music educational perspective
Author
SourceNiessen, Anne [Hrsg.]; Knigge, Jens [Hrsg.]: Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2015, S. 81-94. - (Musikpädagogische Forschung; 36)
Document  (990 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-3313-7; 9783830933137
ISSN0937-3993; 09373993
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):One cannot look upon the history of music without looking at the term content especially the historical content. Let us extend the view beyond the mere term of validity in a well-grounded, functional and relational way, in order to gain a practical theory for historical content regarding musical (hi)stories. After an analysis of the conditions of validity let us consider the boundaries of narrative validity within the frame of a historical, practical theory as well as a final reflection of education as means of a specific (related to music) existence. Thus the rephrased term validity in a practical, theoretical sense allows us a glimpse of historical content of music as a mechanism of validity. (DIPF/Orig.)
is part of:Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication13.12.2016
CitationNiegot, Adrian: Geltung – Gebrauch – Gehalt. Geltungstheoretische Überlegungen zu musikbezogenen historischen Sinnbildungen in musikpädagogischer Perspektive - In: Niessen, Anne [Hrsg.]; Knigge, Jens [Hrsg.]: Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2015, S. 81-94. - (Musikpädagogische Forschung; 36) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-126108 - DOI: 10.25656/01:12610
export files

share content at social platforms