search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleAn eigenen Unterrichtsprojekten gemeinsam lernen. Ein Seminar mit Portfolio
Authors ;
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 204-211
Document
Keywords (German)Lehrerbildung; Unterrichtsplanung; Reflexion <Phil>; Seminarbericht
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im vorliegenden Beitrag wird über ein Seminar berichtet, in dem die Studierenden Komponenten der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung ausbilden. Dies geschieht in dosierten Handlungssituationen und vor dem Hintergrund wissenschaftlicher Konzepte. Gleichzeitig sollen die Studierenden in eine intensive Reflexion darüber eintreten, wie sie bei der Lösung der Aufträge vorgehen und welche Vorstellungen und Überzeugungen dabei leitend für sie werden. Ein wichtiges Instrument dieser Arbeit ist das Seminarportfolio.
Abstract (English):This contribution reports on a seminar in which students focus on components of the ability to plan lessons. This takes place in staged situations and is based on scientific concepts. Simultaneous intensive reflection on the part of the students should raise their awareness as to how they go about solving problems and which ideas and convictions serve to guide them. An important instrument of this project is the seminar portfolio.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2009
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.05.2017
Suggested CitationWinter, Felix; Ruf, Urs: An eigenen Unterrichtsprojekten gemeinsam lernen. Ein Seminar mit Portfolio - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 204-211 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137215
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)