search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Teamorientierung im Schulbereich. Wie Lehrpersonen ihre gemeinsame Verantwortung zur Erfüllung des Erziehungsauftrags in der Schule tragen (können)
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 3, S. 428-439 ZDB
Document  (162 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Absprachen über Aufgaben, Ziele und Werte im schulischen Erziehungs- und Bildungsprozess sind sowohl schulintern als auch mit relevanten Partnern extern zu treffen. Dies gerade auch im Zuge aktueller Entwicklungen in der Schullandschaft, welche u.a. zu einer verstärkt wahrgenommenen Komplexität in Schule und Unterricht führen. Teamorientierung im Schulbereich – auch am Beispiel eines Unterrichtsteams aus der Praxis der Autorin – bietet hilfreiche Anregungen für ein professionelles Erfüllen des Erziehungsauftrags in der Schule und für tragfähige Erziehungspartnerschaften.
Abstract (English):Agreements must be reached as regards tasks, objectives and values within the educational and formative process – inside one's own school as well as with relevant external partners. This in particular against the background of current developments in a school environment which amongst other things cause a strongly felt complexity within schools and teaching. Team-orientation in schools – also using the example of a teaching team from the author's practical experience – offers useful suggestions for accomplishing one's educational tasks in a professional way at school as well as for establishing sustainable educational partnerships.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationKummer Wyss, Annemarie: Teamorientierung im Schulbereich. Wie Lehrpersonen ihre gemeinsame Verantwortung zur Erfüllung des Erziehungsauftrags in der Schule tragen (können) - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 3, S. 428-439 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137607 - DOI: 10.25656/01:13760
export files

share content at social platforms