search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Erfahrungsbericht «Virtueller Campus Erziehungswissenschaft». Konzeptuelle Entwicklungen, Qualitätssicherung und Personalentwicklung
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 239-251 ZDB
Document  (661 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Virtuelle Campus Erziehungswissenschaft (vc.edu) ist ein Angebot des Instituts für Erziehungswissenschaft der Universität Bern für Studierende der Pädagogischen Hochschule Bern, das seit dem Wintersemester 2002/03 Lehre im Sinne von Blended Learning realisiert. Der Beitrag charakterisiert das Angebot, beleuchtet institutionelle, didaktische und technische Entwicklungen und konzentriert sich schliesslich auf die formative Evaluation zur Qualitätssicherung des Lehrangebots auf Kursebene wie auch im Sinne der individualisierten Nachwuchsförderung im Bereich Hochschullehre.
Abstract (English):Since winter term 2002/03 students from the Bernese University of Teacher Education (PH Bern) attend specifically designed courses at the Institute of Educational Science, University of Bern. The scientifically oriented program is called «Virtual Campus Educational Science» (vc.edu) and its modules are designed as blended learning settings. This article characterizes the program vc.edu, sketches conceptual and institutional developments and finally concentrates on a formative evaluation approach aiming at data-based discussions of course designs and supporting processes of coaching and professional development of newbies in university teaching.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationSchneider, Ariane; Hilbe, Robert; Hollenstein, Armin: Erfahrungsbericht «Virtueller Campus Erziehungswissenschaft». Konzeptuelle Entwicklungen, Qualitätssicherung und Personalentwicklung - In: Beiträge zur Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 239-251 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137813 - DOI: 10.25656/01:13781
export files

share content at social platforms