details
Title |
Entscheidungsstrukturen in Schulen. Eine differenzielle Analyse der Schulorganisation |
---|---|
Author | Kuper, Harm |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 6, S. 856-878 |
Document | full text (389 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogische Autonomie; Befragung; Empirische Untersuchung; Entscheidung; Schule; Schulleiter; Schulleitung; Schulorganisation; Lehrer; Lehrerkollegium; Verantwortung; Mitbestimmung; Organisationsentwicklung; Kooperation; Koordination; Berlin |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Vor dem Hintergrund der Diskussion um die Einzelschule als Gestaltungseinheit werden Ergebnisse aus einem empirischen Forschungsprojekt vorgestellt, in dem die Entscheidungsstrukturen von Schulen Gegenstand einer explorativen Analyse sind. Ziel der Analyse ist eine differenzierende Darstellung von Strukturmustern der Schulorganisation, in denen die Perspektiven von Lehrern und Schulleitern berücksichtigt werden. Die Ergebnisse bieten einen Ausgangspunkt für multidimensionale Modellierungen der Schulorganisation. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Against the background of the debate on the individual school as organizational unit, the author presents results of an empirical research project focussing on an explorative analysis of decision-structures in schools. This analysis aims at a discriminative outline of structural patterns of school organization which take into account the perspectives of both teachers and principals. The results provide a starting point for a multi-dimensional modeling of school organization. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2002 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.07.2011 |
Citation | Kuper, Harm: Entscheidungsstrukturen in Schulen. Eine differenzielle Analyse der Schulorganisation - In: Zeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 6, S. 856-878 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-38643 - DOI: 10.25656/01:3864 |