search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Entscheidungsstrukturen in Schulen. Eine differenzielle Analyse der Schulorganisation
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 6, S. 856-878 ZDB
Document  (389 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Vor dem Hintergrund der Diskussion um die Einzelschule als Gestaltungseinheit werden Ergebnisse aus einem empirischen Forschungsprojekt vorgestellt, in dem die Entscheidungsstrukturen von Schulen Gegenstand einer explorativen Analyse sind. Ziel der Analyse ist eine differenzierende Darstellung von Strukturmustern der Schulorganisation, in denen die Perspektiven von Lehrern und Schulleitern berücksichtigt werden. Die Ergebnisse bieten einen Ausgangspunkt für multidimensionale Modellierungen der Schulorganisation. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Against the background of the debate on the individual school as organizational unit, the author presents results of an empirical research project focussing on an explorative analysis of decision-structures in schools. This analysis aims at a discriminative outline of structural patterns of school organization which take into account the perspectives of both teachers and principals. The results provide a starting point for a multi-dimensional modeling of school organization. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.07.2011
CitationKuper, Harm: Entscheidungsstrukturen in Schulen. Eine differenzielle Analyse der Schulorganisation - In: Zeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 6, S. 856-878 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-38643 - DOI: 10.25656/01:3864
export files

share content at social platforms