search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleOh wie schön ist Kanada! Schulen in British Columbia und Ontario: "Accountability" - "Reading" - "Respect"
Author
SourceTrends in Bildung international - Im Blickpunkt (2004) 5, S. 1-20
has version:The Trip to Canada. Schools in British Columbia and in Ontario "Accountability" - "Reading" - "Respect"
Document
Keywords (German)Schulsystem; Bildungssystem; Migration; Bevölkerungsstruktur; Bildungspolitik; Unterrichtsorganisation; Unterricht; Schulstruktur; Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Internationaler Vergleich; Kanada
sub-disciplineComparative Education
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Beitrag enthält Informationen zur Unterrichtsorganisation in den Schulen der besuchten Provinzen British Columbia und Ontario. Des Weiteren geht die Autorin auf Aufgaben und Ziele, Instrumente und Arbeitsweisen ein. Dazu gehören die Kooperation mit Universitäten, die Finanzierung, Englisch als Zweitsprache (ESL) sowie sonderpädagogische Förderprogramme. (DIPF/Orig./Bal)
Abstract (English):This article provides information on organization of teaching in schools in the visited districts of British Columbia and Ontario. Furthermore the author presents tasks and targets, instruments and working methods in schools like: cooperation with universities, finances, English as a Second Language (ESL), special needs and special pedagogical programmes. (DIPF/Orig./Bal)
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication19.06.2012
Suggested CitationVolkholz, Sybille: Oh wie schön ist Kanada! Schulen in British Columbia und Ontario: "Accountability" - "Reading" - "Respect" - In: Trends in Bildung international - Im Blickpunkt (2004) 5, S. 1-20 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-53015
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)