search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Fremdverstehen und Perspektivität im Geschichtsunterricht
Parallel titleUnderstanding the Other and Perspectivity in Teaching History
Author
Source2012, [5] S.
Document  (168 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der Aufsatz beleuchtet die Geschichte und das Zusammenspiel der Konzepte "Fremdverstehen" und "Perspektivität" beim historischen Denken und Lernen.
Abstract (English):The article explores the history and the interaction of the pedagogical concepts of "understanding the other" and "perspectivity" in teaching history.
Statistics
Checksums
Date of publication31.07.2012
CitationKörber, Andreas: Fremdverstehen und Perspektivität im Geschichtsunterricht. 2012, [5] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58492 - DOI: 10.25656/01:5849
export files

share content at social platforms