search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible at
URN:
Original TitleKompetenzorientiertes Geschichtslernen in Hamburg und Niedersachsen? Zwei Wege der Richtlinien-"Innovation"
Parallel titleCompetence-based history teaching in Hamburg and Lower Saxony? Two Directions of Curriculum-'Innovation'
Author
Source2012, [34] S.
Document
Keywords (German)Geschichtsunterricht; Geschichte <Histor>; Didaktik; Fachdidaktik; Kompetenz; Richtlinien; Lehrplan; Kerncurriculum; Bildungsstandards; Hamburg; Niedersachsen; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der Beitrag vergleicht die Richtlinien, Bildungsstandards, Kerncurricula, Rahmenpläne für den kompetenzorientierten Geschichtsunterricht in Niedersachsen und Hamburg aus dem Jahr 2008 auf der Basis eines Kompetenzstrukturmodells. (DIPF/Autor)
Abstract (English):The article compares the curricula of 2008 in Lower Saxony and Hamburg on the basis of a model of historical competencies. (DIPF/Autor)
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication31.07.2012
Suggested CitationKörber, Andreas: Kompetenzorientiertes Geschichtslernen in Hamburg und Niedersachsen? Zwei Wege der Richtlinien-"Innovation". 2012, [34] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58504
export files