search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Of questions. For didactic use
Author
SourceNeue Didaktik (2010) 2, S. 100-109
Document  (1.325 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Departement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133; 18437133
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The present paper is aimed at the teachers (to be) of human sciences (especially economics) and offers an in-depth commentary and interpretation of Hans-Georg Gadamer’s view of the concept of question and the activity of questioning. The goal of the paper is to circumscribe the conditions of interrogation thus offering the teachers (to be) a means of enhancing the didactic efficiency of the learning sequences based on questioning. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Die vorliegende Arbeit ist für die zukünftigen Lehrer für Geisteswissenschaften gedacht. Sie bietet einen ausführlichen Kommentar und eine Interpretation der Doktrin des deutschen Philosophen Hans-Georg Gadamer über Frage und Interrogation. Das Ziel der Arbeit ist, die Bedingungen jeder Interrogation einzugrenzen, und somit die Mittel der didaktischen Effizienz der Unterrichtssequenzen, die auf Fragen basieren sind, zu erweitern. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.03.2013
CitationCostache, Adrian: Of questions. For didactic use - In: Neue Didaktik (2010) 2, S. 100-109 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58673 - DOI: 10.25656/01:5867
export files

share content at social platforms