search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Challenges for Global Education in the Mediterranean Region
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 2, S. 22-28 ZDB
Document  (3.404 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This paper reviews some of the present challenges facing learning in the 21. century and the concern for "glocal" issues in the Mediterranean region. It stresses that global education can be translated into various focal themes such as development, environment, human rights, intercultural relations, peace. However, such a translation should retain a common "broad" methodological approach centred on conflict transformation. A sociology of "translation" is needed for enhanced co-operation among practitioners in the region. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Autor betrachtet einige der Herausforderungen an das Lernen im 21. Jahrhundert und das Bemühen um "globale Themen" im Mittelmeerraum. Er postuliert, dass Globales Lernen sich in verschiedene Schwerpunkte übersetzen lässt (Umwelt, Menschenrechte, Frieden, interkulturelle Beziehungen). Eine solche Themenumsetzung bedarf aber eines größeren methodologischen Rahmens, der sich auf die Transformation von Konflikten fokussiert. Eine solche "Soziologie der Übersetzung" ist in der Region für die praktische Umsetzung von Bildungszielen erforderlich. (DIPF/GS.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.02.2013
CitationSurian, Alessio: Challenges for Global Education in the Mediterranean Region - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 27 (2004) 2, S. 22-28 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61460 - DOI: 10.25656/01:6146
export files

share content at social platforms