search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Schulbildung für Minderheiten. Eine Bestandsaufnahme
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 5, S. 663-678 ZDB
Document  (1.464 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der DFG-geförderten Untersuchung "Schulbildung für Kinder autochthoner und zugewanderter Minderheiten in der BRD" (1995-1997) sind wir der Frage nachgegangen, ob und worin sich im Regelungsbestand des deutschen Bildungswesens zeigt, daß von der Einwanderung seit Mitte der fünfziger Jahre innovative Impulse ausgegangen sind. Wir untersuchen den Regelungsbestand aller Bundesländer unter dieser Fragestellung im Hinblick auf rechtliche und curriculare Vorkehrungen sowie hinsichtlich von Entwicklungen im Feld der sprachlichen Bildung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In our study "Schooling For Children From Autochthonous and Immigrant Minorities in the FRG" (1995-1997), sponsored by the German Research Association, we enquired into the question of whether and how legal and curricular framework structure of the German school system shows that,since the middle of the 1950s, innovative Impulses have come from Immigration The legal and curricular options of the different Laender are examined with a special focus on developments in the field of language education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.12.2012
CitationGogolin, Ingrid; Neumann, Ursula; Reuter, Lutz: Schulbildung für Minderheiten. Eine Bestandsaufnahme - In: Zeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 5, S. 663-678 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-68341 - DOI: 10.25656/01:6834
export files

share content at social platforms