Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelThe European teacher: transnational perspectives in teacher education policy and practice
ParalleltitelEvropski ucitelj: nadnacionalni pogled na politike in prakse izobrazevanja uciteljev
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 4 (2014) 4, S. 11-27
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Lehrer; Europäische Dimension; Lehrerrolle; Europäische Erziehung; Professionalität; Lehrerausbildung; Kompetenz; Mobilität; Bildungspolitik; Europäisches Netzwerk; Kooperation; Kollegialität; Staatsbürgerliche Erziehung; Europäische Identität; Transnationale Kultur; Multikulturalität; Promotion; Europäische Union
TeildisziplinHochschulforschung und Hochschuldidaktik
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The future role of teachers in Europe will contribute to raising the awareness of a new expectation of what it means to be a “European Teacher”. If there is unity in diversity through national identities, the question remains: what makes a teacher “European”? Answering this unusual question, one encounters several aspects that have strong national traits of what it means to teach in a particular country (e.g. political culture), which still does not enable teachers to easily move their employment from one country to another because of differences in career structure, teacher education, selection and recruitment, etc. However, there are many similarities in general teacher competences that are required throughout Europe and beyond. This paper looks at teacher professionalism from various perspectives, attempts to discern the “Europeanness” in teachers’ work and mobility as a goal, and highlights particular policy development areas necessary to stimulate further discussions. The depiction of a European Doctorate in Teacher Education concludes the paper. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.01.2015
Empfohlene ZitierungSchratz, Michael: The European teacher: transnational perspectives in teacher education policy and practice - In: CEPS Journal 4 (2014) 4, S. 11-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-100570
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)