Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: The European teacher: transnational perspectives in teacher education policy and practice
Paralleltitel: Evropski ucitelj: nadnacionalni pogled na politike in prakse izobrazevanja uciteljev
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 4 (2014) 4, S. 11-27
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Lehrer; Europäische Dimension; Lehrerrolle; Europäische Erziehung; Professionalität; Lehrerausbildung; Kompetenz; Mobilität; Bildungspolitik; Europäisches Netzwerk; Kooperation; Kollegialität; Staatsbürgerliche Erziehung; Europäische Identität; Transnationale Kultur; Multikulturalität; Promotion; Europäische Union
Pädagogische Teildisziplin: Hochschulforschung und Hochschuldidaktik; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The future role of teachers in Europe will contribute to raising the awareness of a new expectation of what it means to be a “European Teacher”. If there is unity in diversity through national identities, the question remains: what makes a teacher “European”? Answering this unusual question, one encounters several aspects that have strong national traits of what it means to teach in a particular country (e.g. political culture), which still does not enable teachers to easily move their employment from one country to another because of differences in career structure, teacher education, selection and recruitment, etc. However, there are many similarities in general teacher competences that are required throughout Europe and beyond. This paper looks at teacher professionalism from various perspectives, attempts to discern the “Europeanness” in teachers’ work and mobility as a goal, and highlights particular policy development areas necessary to stimulate further discussions. The depiction of a European Doctorate in Teacher Education concludes the paper. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2014
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 08.01.2015
Empfohlene Zitierung: Schratz, Michael: The European teacher: transnational perspectives in teacher education policy and practice - In: CEPS Journal 4 (2014) 4, S. 11-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-100570