Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Originaltitel
Duale Studiengänge im globalen Kontext: Internationalisierung in Deutschland und Transfer nach Brasilien, Frankreich, Katar, Mexiko und in die USA
ParalleltitelDual Study Programmes in Global Context: Internationalisation in Germany and Transfer to Brazil, France, Qatar, Mexico and the US
Autoren
Urheber (Inst.)Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD)
OriginalveröffentlichungBerlin : DAAD 2014, 129 S. - (Deutscher Akademischer Austauschdienst: Dok & Mat; 77)
Dokument  (915 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
Sonstige beteiligte InstitutionenStifterverband für die Deutsche Wissenschaft
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-87192-913-7; 9783871929137
SpracheMehrsprachig
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):This exploratory study is devoted in equal measure to the status quo and the future perspectives of the internationalisation of dual study programmes, a special hybrid form of vocational training and higher education developed in Germany. The authors examine both the degree of internationalisation of existing dual study programmes in Germany (with special emphasis on students’ geographical mobility) and the possibilities and limits of systematically transferring this emergent educational model to selected countries. Two recent trends have helped put issues of internationalisation and the transfer of German education concepts higher up on the policy agenda again: first, the current economic situation in Germany, which has remained robust despite the recent financial and economic turmoil, reflected most importantly in comparatively low levels of youth unemployment. Dual vocational education and training models are seen as a key factor contributing to this success. Second, the concept of dual studies reflects an emergent model of skill formation at the nexus of initial vocational training and tertiary education. This innovative hybrid form is seen as having the potential to play a crucial role in the development of competencies for twenty-first-century occupations, not least against the backdrop of the pressing skills gap. (DIPF/author)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am20.02.2015
QuellenangabeGraf, Lukas; Powell, Justin J.W.; Fortwengel, Johann; Bernhard, Nadine; Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD): Duale Studiengänge im globalen Kontext: Internationalisierung in Deutschland und Transfer nach Brasilien, Frankreich, Katar, Mexiko und in die USA. Berlin : DAAD 2014, 129 S. - (Deutscher Akademischer Austauschdienst: Dok & Mat; 77) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-102953 - DOI: 10.25656/01:10295
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen