Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:


Titel: Professionalisation and the development of competences in education and training
Autor:
Originalveröffentlichung: Cohen-Scali, Valérie [Hrsg.]: Competence and competence development. Opladen : B. Budrich 2012, S. 31-51. - (Study guides in adult education)
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Kompetenz; Kompetenzentwicklung; Erziehung; Ausbildung; Berufsausbildung; Professionalisierung; Erwachsenenbildung; Berufliche Identität; Berufspädagogik
Pädagogische Teildisziplin: Berufs- und Wirtschaftspädagogik; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISBN: 978-3-86649-462-6
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): The aim of this chapter is [...] to help readers gain a better understanding, initially, of the meanings of the word professionalisation and those which link it particularly to the term competence, and secondly, to present what is known about the ways in which competences are developed through engaging in a particular activity. Thirdly, the author will explore the idea that if professionalisation and the development of competences are closely linked, the individual but also the collective challenge must above all be one of identity, in the sense of recognising where one stands within systems of professional activity. (DIPF/Orig.)
Beitrag in: Competence and competence development
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Bestellmöglichkeit: Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am: 16.04.2015
Empfohlene Zitierung: Wittorski, Richard: Professionalisation and the development of competences in education and training - In: Cohen-Scali, Valérie [Hrsg.]: Competence and competence development. Opladen : B. Budrich 2012, S. 31-51. - (Study guides in adult education) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-103422