Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelInteractive research on innovations in vocational education and training (VET): Lessons from Dutch and German cases
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research in vocational education and training 1 (2014) 2, S. 143-160
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Interaktion; Forschung; Kooperatives Lernen; Informations- und Kommunikationstechnologie; Interaktives Lernen; Interaktives Lernsystem; Berufsbildung; Innovationsprozess; Projekt; Deutschland; Niederlande
TeildisziplinBerufs- und Wirtschaftspädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2197-8646
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article focuses on two examples of interactive research (IR) in vocational education and training. IR is a process which brings together practitioners and researchers with the aim to implement an innovation. This innovation in the first project meant to create a hybrid learning environment; in the second it supported introducing digital media in a training centre. The process of innovating thereby turned into a learning process for all concerned persons: original ideas of the concerned concepts matured, boundaries between research and practice were crossed and new, sometimes surprising ideas for further development emanated. These experiences point attention towards the processes of research and innovation instead of only documenting results in the sense of summative evaluation. They also show that IR requires a certain framework in order to enable important learning cycles. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research in vocational education and training Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am14.04.2015
Empfohlene ZitierungBurchert, Joanna; Hoeve, Aimée; Kämäräinen, Pekka: Interactive research on innovations in vocational education and training (VET): Lessons from Dutch and German cases - In: International journal for research in vocational education and training 1 (2014) 2, S. 143-160 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-104314
Dateien exportieren