Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: VET workers’ problem-solving skills in technology-rich environments: European approach
Autoren: ; ; ;
Originalveröffentlichung: International journal for research in vocational education and training 1 (2014) 1, S. 57-80
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; PIAAC <Programme for the International Assessment of Adult Competencies>; Problemlösen; Berufliche Kompetenz; Qualifikation; Medienkompetenz; Europa; Internationaler Vergleich
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2197-8646
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The European workplace is challenging VET adults’ problem-solving skills in technology-rich environments (TREs). So far, no international large-scale assessment data has been available for VET. The PIAAC data comprise the most comprehensive source of information on adults’ skills to date. The present study (N=50 369) focuses on gaining insight into the problem-solving skills in TREs of adults with a VET background. When examining the similarities and differences in VET adults’ problem-solving skills in TREs across 11 European countries, two main trends can be observed. First, our results show that only a minority of VET adults perform at a high level. Second, there seems to be substantial variation between countries with respect to the proportion of VET adults that can be identified as “at-risk” or “weak” performers. For the future, our findings indicate the variations that can be used as a starting point to identify beneficial VET approaches. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: International journal for research in vocational education and training Jahr: 2014
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 16.04.2015
Empfohlene Zitierung: Hämäläinen, Raija; Cincinnato, Sebastiano; Malin, Antero; De Wever, Bram: VET workers' problem-solving skills in technology-rich environments: European approach - In: International journal for research in vocational education and training 1 (2014) 1, S. 57-80 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-104866