Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Inclusive education is a multi-faceted concept
Paralleltitel: Inkluzivno izobrazevanje je vecdimenzionalni koncept
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 5 (2015) 1, S. 9-30
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Inklusion; Menschenrechte; Umsetzung; Behinderung; Schüler; Curriculum; Gesetz; Rechtsgrundlage; Anpassung; Leistungsmessung; Unterricht; Unterrichtsmethode; Akzeptanz; Ausstattung; Schule; Bildungspolitik; Schulleitung; Ressourcenorientierung; Zugang
Pädagogische Teildisziplin: Behindertenpädagogik; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): With the impetus of the UN Convention on the Rights of People with Disabilities, inclusive education is an idea whose time has arrived around the world. Its scope goes far beyond learners with disabilities and has now been extended to cover all learners with special educational needs, whatever their origins. It also extends beyond the mere placement of such learners in regular classes to include consideration of multiple facets of education. The present paper examines a model of inclusive education that, in addition to placement, embraces vision, curriculum, assessment, teaching, acceptance, access, support, resources and leadership. For each of these facets, criteria are specified and indicators are suggested. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 27.04.2015
Empfohlene Zitierung: Mitchell, David: Inclusive education is a multi-faceted concept - In: CEPS Journal 5 (2015) 1, S. 9-30 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106113