Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: The effects of the comprehensive inductive educational approach on the social behaviour of preschool children in kindergarten
Paralleltitel: Ucinki celovitega induktivnega vzgojnega pristopa na socialno vedenje predsolskih otrok v vrtcu
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 5 (2015) 1, S. 53-69
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Frühe Kindheit; Kindergarten; Induktive Methode; Soziales Verhalten; Kind; Soziale Kompetenz; Moralische Kompetenz; Empathie; Erzieher; Fragebogen; Vergleich; Empirische Untersuchung; Slowenien
Pädagogische Teildisziplin: Pädagogische Psychologie; Pädagogik der frühen Kindheit
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The aim of the present study was to ascertain the effects of the five-month implementation of the comprehensive inductive educational approach on the social behaviour of kindergarten children. The sample consisted of 52 children in the experimental group and 48 children in the control group, aged from 2.6 to 6.0 years. The kindergarten teachers responsible for the two groups completed the Slovenian version of the Social Competence and Behaviour Evaluation questionnaire before and after the implementation of the approach. The children in the experimental group achieved higher scores than those in the control group on five of the eight basic scales of social behaviour, and on two of the three composite scales, as well as on the general result of social adaptation. It can be concluded that the implementation of the comprehensive educational approach influenced various aspects of the children’s social behaviour. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 27.04.2015
Empfohlene Zitierung: Kroflic, Robi; Smrtnik Vitulic, Helena: The effects of the comprehensive inductive educational approach on the social behaviour of preschool children in kindergarten - In: CEPS Journal 5 (2015) 1, S. 53-69 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106354