Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelA sociomaterial model of the teaching-learning continuum
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 1, S. 73-90
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Informelles Lernen; Informelle Bildung; Lehr-Lern-Prozess; Bildungsforschung; Erwachsenenbildung; Forschung; Modell; Theorie
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):It is widely accepted today that the range between informal and formal learning can be conceptualized as a continuum. Since substantial models are not available, the specific features of this continuum depend on one’s preference. In this paper, I will propose a model for the continuum that defines its constituting variable ‘formalization’ and thereby its points and ends. Because the parameters of the learning process can reach different degrees of formalization, the continuum is split into sub-continua for each parameter. In a second step, the perspective on learning is expanded to the general teaching-learning process, with the consequence of complementing the learning continuum with a teaching continuum. In order to argue for entangled teachinglearning states and to address questions of materiality and causality, I draw on sociomaterial theories. Finally, some consequences for (adult) education research are discussed. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am21.05.2015
Empfohlene ZitierungZürcher, Reinhard: A sociomaterial model of the teaching-learning continuum - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 1, S. 73-90 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106828
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)