Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:


Titel: Types of faculty course portfolios to showcase classroom practices and student learning. Making visible the intellectual work of teaching
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Miller, Damian [Hrsg.]; Volk, Benno [Hrsg.]: E-Portfolio an der Schnittstelle von Studium und Beruf. Münster : Waxmann 2013, S. 265-275. - (Medien in der Wissenschaft; 63)
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Portfolio; Lehren; Lehre; Universität; Arbeitstransparent; Transparenz; Hochschule; Hochschullehre; Elektronische Medien
Pädagogische Teildisziplin: Medienpädagogik; Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISBN: 978-3-8309-2818-8
ISSN: 1434-3436
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): Faculty course portfolios are a valuable medium for documenting and making visible the serious intellectual work of teaching. Developing a faculty course portfolio follows the same process one uses to explore a research question. Faculty members inquire, analyze, and document their teaching practices and the resulting student learning and then make the results accessible for use, review, and assessment by their peers. In this article, we introduce four types of electronic course portfolios that sponsor different forms of inquiry into Student learning. We highlight the major components of each type, offer advice in developing them, and share examples of each. We conclude by providing assessment data on the impact that portfolios have had for faculty. (DIPf/Orig.)
Beitrag in: E-Portfolio an der Schnittstelle von Studium und Beruf
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Bestellmöglichkeit: Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am: 10.07.2015
Empfohlene Zitierung: Savory, Paul; Goodburn, Amy: Types of faculty course portfolios to showcase classroom practices and student learning. Making visible the intellectual work of teaching - In: Miller, Damian [Hrsg.]; Volk, Benno [Hrsg.]: E-Portfolio an der Schnittstelle von Studium und Beruf. Münster : Waxmann 2013, S. 265-275. - (Medien in der Wissenschaft; 63) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-109253