Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelGrammar school students’ opinions on the art curriculum: an Estonian, Portuguese and Slovenian comparative study
ParalleltitelMnenja dijakov o vsebinah pouka umetnosti: primerjava med Estonijo, Portugalsko in Slovenijo
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 5 (2015) 3, S. 33-50
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Kunstunterricht; Curriculum; Schüler; Motivation; Einstellung <Psy>; Interesse; Kulturelle Bildung; Schule; Sekundarbereich; Umfrage; Empirische Untersuchung; Internationaler Vergleich; Estland; Portugal; Slowenien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/musische Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The article presents the attitude of grammar school students towards the art curriculum. It first provides an overview of the characteristics of contemporary art education, with an emphasis on the postmodern art curriculum and on linking course content with students’ interests. The study is based on the descriptive and causal non-experimental method, with a sample comprising 387 Slovenian, Estonian and Portuguese students. It was established that the students place the highest value on developing creativity, and are less interested in art history content and learning about the basics of the formal art language. They are attracted to contemporary topics, such as graffiti, multicultural art, the use of new media, and digital technologies. The results of the study provide opportunities for future comparative analyses and starting points for updating art curricula. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am29.10.2015
Empfohlene ZitierungZupancic, Tomaz; Köster, Annely; Torres de Eca, Teresa: Grammar school students’ opinions on the art curriculum: an Estonian, Portuguese and Slovenian comparative study - In: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 33-50 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114045
Dateien exportieren