Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Teaching literature through the arts: a few notes on teaching Aldous Huxley’s Point Counter Point through Beethoven’s music
Paralleltitel: Poucevanje knjizevnosti prek umetnosti: nekaj zapisov o poucevanju romana Kontrapunkt zivljenja avtorja Aldousa Huxleyja prek Beethovnove glasbe
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 95-110
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Literaturunterricht; Musikunterricht; Ästhetische Bildung; Musikstück; Roman; Intermedialität; Huxley, Aldous; Beethoven, Ludwig van; Umsetzung; Unterrichtsmethode; Rumänien
Pädagogische Teildisziplin: Fachdidaktik/musische Fächer; Fachdidaktik/Sprache und Literatur
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The present article examines a teaching experiment undertaken by the author in order to point out not only the importance of the arts and aesthetics, but also their limitations. It also argues that, despite these limitations, the spirit of the arts opens us up to freedom and flexibility. Their purpose is not to give answers or solutions, but to make us question the most troubling aspects of our existence. The last chapter of Aldous Huxley’s novel Point Counter Point invites an approach that should do justice to its musical qualities. Apart from borrowing the counterpoint technique from music, it also references music, therefore lending itself to performance, which renders its dramatic force with a strong impact upon readers. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 29.10.2015
Empfohlene Zitierung: Badulescu, Dana: Teaching literature through the arts: a few notes on teaching Aldous Huxley's Point Counter Point through Beethoven's music - In: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 95-110 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114079