Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Forms of cooperative learning in language teaching in Slovenian language classes at the primary school level
Paralleltitel: Sodelovalne ucne oblike pri jezikovnem delu pouka slovenscine v osnovni soli
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 129-155
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Muttersprachlicher Unterricht; Slowenisch; Kooperatives Lernen; Unterrichtsmethode; Lerngruppe; Lehrerrolle; Motivation; Sprachkompetenz; Kommunikative Kompetenz; Partnerarbeit; Gruppenarbeit; Grundschule; Sekundarstufe I; Slowenien
Pädagogische Teildisziplin: Fachdidaktik/Sprache und Literatur
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): In the Slovenian language syllabus, teachers are recommended to provide a greater share of group work during class. During types of learning such as cooperative learning in smaller groups or pairs, students actively develop communicative competence. The present article presents a survey that attempted to determine whether teachers from the first to the fifth grade execute cooperative learning in language classes. The purpose of the article is to raise teachers’ awareness and encourage them to design and execute cooperative learning more frequently. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 29.10.2015
Empfohlene Zitierung: Rot Vrhovec, Alenka: Forms of cooperative learning in language teaching in Slovenian language classes at the primary school level - In: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 129-155 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114097