Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelForms of cooperative learning in language teaching in Slovenian language classes at the primary school level
ParalleltitelSodelovalne ucne oblike pri jezikovnem delu pouka slovenscine v osnovni soli
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 5 (2015) 3, S. 129-155
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Muttersprachlicher Unterricht; Slowenisch; Kooperatives Lernen; Unterrichtsmethode; Lerngruppe; Lehrerrolle; Motivation; Sprachkompetenz; Kommunikative Kompetenz; Partnerarbeit; Gruppenarbeit; Grundschule; Sekundarstufe I; Slowenien
TeildisziplinFachdidaktik/Sprache und Literatur
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In the Slovenian language syllabus, teachers are recommended to provide a greater share of group work during class. During types of learning such as cooperative learning in smaller groups or pairs, students actively develop communicative competence. The present article presents a survey that attempted to determine whether teachers from the first to the fifth grade execute cooperative learning in language classes. The purpose of the article is to raise teachers’ awareness and encourage them to design and execute cooperative learning more frequently. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am29.10.2015
Empfohlene ZitierungRot Vrhovec, Alenka: Forms of cooperative learning in language teaching in Slovenian language classes at the primary school level - In: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 129-155 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114097
Dateien exportieren