Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: WorldSkills UK training managers: Midas touch or fool’s gold?
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 2, S. 85-98
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Berufsbildung; Bildungsmanagement; Erwachsenenbildung; Weiterbildungsmanagement; Wettbewerb; Kompetenz; Empirische Untersuchung; Interview; Studie; Berufliche Kompetenz; Ausbilder; Großbritannien
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2197-8646
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This article focuses on the role of training managers (TMs) in UK participation in WorldSkills Competitions (WSC). The TM role is outlined, according to the perceptions of the TMs, and there is analysis of the benefits to them of participation, as well as the barriers they face, and the benefits and barriers available to participating further education colleges and employers. The article is based on analysis of semi-structured interviews with almost the full cohort of UK TMs preparing competitors for WorldSkills Brazil 2015, and concludes with reflections on the vision and purposes of UK WorldSkills participation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: International journal for research in vocational education and training Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 30.10.2015
Empfohlene Zitierung: Wilde, Stephanie; Relly, Susan James: WorldSkills UK training managers: Midas touch or fool's gold? - In: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 2, S. 85-98 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114104