Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelTeacher competencies through the prism of educational research
ParalleltitelUciteljeve kompetence skozi prizmo raziskav v izobrazevanju
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 5 (2015) 3, S. 183-204
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Lehrer; Kompetenz; Persönlichkeitsmerkmal; Unterrichtsmethode; Wirkung; Metakognition; Kognitiver Prozess; Motivation; Schülerleistung; Unterrichtsqualität; Schüler; Unterrichtsklima; Soziale Beziehung; Klassenführung; Bildungsforschung; Forschungsstand; Analyse
TeildisziplinSchulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The present article focuses on teacher competencies as a major factor that impacts student learning. Ultimately, all attempts to improve education converge in the teacher and the quality of his/her work with students. With their teaching methods, their communication and their classroom management, teachers can structure the kind of learning environment that will either promote or hinder learning. The purpose of the article is to analyse research on educational productivity in order to select the most important teacher competencies that are related to student achievement. A model of teacher competencies is developed that serves as a framework for understanding the synergetic effects of teacher competencies on achievement thorough promoting students' cognitive, affective and social processes. The teacher competencies that impact each of the processes are described and their impact on student achievement is explained. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am29.10.2015
Empfohlene ZitierungPeklaj, Cirila: Teacher competencies through the prism of educational research - In: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 183-204 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114126
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)