Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Teacher competencies through the prism of educational research
Paralleltitel: Uciteljeve kompetence skozi prizmo raziskav v izobrazevanju
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 183-204
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Lehrer; Kompetenz; Persönlichkeitsmerkmal; Unterrichtsmethode; Wirkung; Metakognition; Kognitiver Prozess; Motivation; Schülerleistung; Unterrichtsqualität; Schüler; Unterrichtsklima; Soziale Beziehung; Klassenführung; Bildungsforschung; Forschungsstand; Analyse
Pädagogische Teildisziplin: Schulpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The present article focuses on teacher competencies as a major factor that impacts student learning. Ultimately, all attempts to improve education converge in the teacher and the quality of his/her work with students. With their teaching methods, their communication and their classroom management, teachers can structure the kind of learning environment that will either promote or hinder learning. The purpose of the article is to analyse research on educational productivity in order to select the most important teacher competencies that are related to student achievement. A model of teacher competencies is developed that serves as a framework for understanding the synergetic effects of teacher competencies on achievement thorough promoting students' cognitive, affective and social processes. The teacher competencies that impact each of the processes are described and their impact on student achievement is explained. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 29.10.2015
Empfohlene Zitierung: Peklaj, Cirila: Teacher competencies through the prism of educational research - In: CEPS Journal 5 (2015) 3, S. 183-204 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114126