Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Twenty years of basic vocational education provision in Spain. Changes and trends
Autoren: ; ; ;
Originalveröffentlichung: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 2, S. 137-151
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufliche Fachbildung; Berufliche Erstausbildung; Bildungsentwicklung; Politischer Einfluss; Tourismus; Tourismusindustrie; Empirische Forschung; Spanien
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2197-8646
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Our contribution attempts to review basic vocational education programmes in Spain over the past 25 years. We intend to compare the evolution of these programmes in terms of conception and conditions of delivery in order to find out how different they are as skill-formation and remedial systems, as well as analysing how different political views have an impact upon such provision. We will focus on the current programmes in two regions in Spain where tourism is the main economic strength and source of employment. The authors have been working on several research projects investigating these issues since the late 1990s and we are currently working on two of them. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: International journal for research in vocational education and training Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 30.10.2015
Empfohlene Zitierung: Marhuenda-Fluixá, Fernando; Salvà, Francesca; Navas Saurin, Almudena A.; Abiétar López, Miriam: Twenty years of basic vocational education provision in Spain. Changes and trends - In: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 2, S. 137-151 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114151