Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelTwenty years of basic vocational education provision in Spain. Changes and trends
Autoren ; ; ;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research in vocational education and training 2 (2015) 2, S. 137-151
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufliche Fachbildung; Berufliche Erstausbildung; Bildungsentwicklung; Politischer Einfluss; Tourismus; Tourismusindustrie; Empirische Forschung; Spanien
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Berufs- und Wirtschaftspädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2197-8646
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Our contribution attempts to review basic vocational education programmes in Spain over the past 25 years. We intend to compare the evolution of these programmes in terms of conception and conditions of delivery in order to find out how different they are as skill-formation and remedial systems, as well as analysing how different political views have an impact upon such provision. We will focus on the current programmes in two regions in Spain where tourism is the main economic strength and source of employment. The authors have been working on several research projects investigating these issues since the late 1990s and we are currently working on two of them. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research in vocational education and training Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am30.10.2015
Empfohlene ZitierungMarhuenda-Fluixá, Fernando; Salvà, Francesca; Navas Saurin, Almudena A.; Abiétar López, Miriam: Twenty years of basic vocational education provision in Spain. Changes and trends - In: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 2, S. 137-151 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114151
Dateien exportieren