Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Adult education research between field and rhizome. A bibliometrical analysis of conference programs of ESREA
Autor:
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 139-157
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Weiterbildung; Bildungsforschung; Bibliometrie; Tagung; Programm; Forschungsbereich; Inhaltsanalyse; Vergleichende Analyse; Längsschnittuntersuchung; Europa
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Adult education research is frequently an own subject of research. Such research is often focused on the analysis of journals. This paper will instead analyse triennial research conferences of the European Society for the Research on Adults (ESREA) between 1994 and 2013. The research was carried out mainly via a bibliometrical program analysis of conference papers. Results support previous findings in the analysis of adult education research, but a number of differences or blind spots of ESREA and adult education research in general will become visible. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 13.11.2015
Empfohlene Zitierung: Käpplinger, Bernd: Adult education research between field and rhizome. A bibliometrical analysis of conference programs of ESREA - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 139-157 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114539