Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelAdult education research between field and rhizome. A bibliometrical analysis of conference programs of ESREA
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 139-157
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Weiterbildung; Bildungsforschung; Bibliometrie; Tagung; Programm; Forschungsbereich; Inhaltsanalyse; Vergleichende Analyse; Längsschnittuntersuchung; Europa
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Adult education research is frequently an own subject of research. Such research is often focused on the analysis of journals. This paper will instead analyse triennial research conferences of the European Society for the Research on Adults (ESREA) between 1994 and 2013. The research was carried out mainly via a bibliometrical program analysis of conference papers. Results support previous findings in the analysis of adult education research, but a number of differences or blind spots of ESREA and adult education research in general will become visible. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am13.11.2015
Empfohlene ZitierungKäpplinger, Bernd: Adult education research between field and rhizome. A bibliometrical analysis of conference programs of ESREA - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 139-157 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114539
Dateien exportieren