Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelCore activities and career pathways of independent trainers-consultants in France
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 175-190
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Weiterbildung; Berufsausbildung; Erwachsenenbildner; Trainer; Professionalisierung; Freie Berufe; Berufsgruppe; Karriereplanung; Berater; Aktionsforschung; Frankreich
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper presents some of the key findings from a 2013 survey achieved with a representative sample of 101 independent trainers-consultants, members of a French trade union. These results highlight more particularly their socio-demographic characteristics, their core activities and four main career pathways identified. This survey was part of a two years action research, conducted in a partnership between this professional trade union and university laboratories in the field of adult education. The aim was to improve the understanding of this specific professional group, of its ongoing professionalization process and its visibility as one of the actors of the continuing education and vocational training (CVET) system in France. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am13.11.2015
Empfohlene ZitierungBonnafous, Laurence; Ardouin, Thierry; Gravé, Patrick: Core activities and career pathways of independent trainers-consultants in France - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 175-190 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114552
Dateien exportieren