Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Core activities and career pathways of independent trainers-consultants in France
Autoren: ; ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 175-190
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Weiterbildung; Berufsausbildung; Erwachsenenbildner; Trainer; Professionalisierung; Freie Berufe; Berufsgruppe; Karriereplanung; Berater; Aktionsforschung; Frankreich
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This paper presents some of the key findings from a 2013 survey achieved with a representative sample of 101 independent trainers-consultants, members of a French trade union. These results highlight more particularly their socio-demographic characteristics, their core activities and four main career pathways identified. This survey was part of a two years action research, conducted in a partnership between this professional trade union and university laboratories in the field of adult education. The aim was to improve the understanding of this specific professional group, of its ongoing professionalization process and its visibility as one of the actors of the continuing education and vocational training (CVET) system in France. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 13.11.2015
Empfohlene Zitierung: Bonnafous, Laurence; Ardouin, Thierry; Gravé, Patrick: Core activities and career pathways of independent trainers-consultants in France - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 175-190 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114552