Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelBetween practicing and rehearsing. Cultural awareness challenges in the military
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 211-225
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Militärausbildung; Interkulturelle Kompetenz; Kulturvielfalt; Rekrut; Interkulturelle Beziehungen; Interkulturelles Lernen; Interkulturelle Interaktion; Erwachsenenbildung
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this article, we confront the tradition that understands cultural awareness training as the individual acquisition of intercultural competences with recent developments in the theorizing of culture and education. The question we ask is how to understand cultural awareness training if dealing with cultural diversity is not depending on individual competences but rather on the interaction between people on the ground. We will take three steps to discuss this point. In a first step we consider the challenge of cultural diversity for military organizations. The second step consists in a reflection on the notion of intercultural competences and the idea that intercultural competences can be acquired by individuals. In the third step we develop an alternative understanding of the preparation for intercultural interaction, based on Sennett’s distinction between practicing and rehearsing (Sennett, 2012). (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am13.11.2015
Empfohlene ZitierungReyskens, Peter; Resteigne, Delphine: Between practicing and rehearsing. Cultural awareness challenges in the military - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 211-225 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114578
Dateien exportieren