Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelTeachers’ diagnostic competences and their practical relevance. Special issue editorial
Autoren ;
OriginalveröffentlichungJournal for educational research online 7 (2015) 2, S. 5-10
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Lehrer; Pädagogische Diagnostik; Kompetenz; Schülerbeurteilung; Empirische Forschung; Einführung
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1866-6671
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):“Studies and their results about teachers’ diagnostic accuracy are very heterogeneous. While some papers focus on motivational and self-related learning outcomes, most studies investigate the accuracy of teachers judging students’ performance.” This editorial provides a short introduction of the articles in this journal according to teacher diagnostic competencies. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftJournal for educational research online Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am04.12.2015
Empfohlene ZitierungOhle, Annika; McElvany, Nele: Teachers’ diagnostic competences and their practical relevance. Special issue editorial - In: Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 5-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114875
Dateien exportieren