Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelVocational didactics: Core assumptions and approaches from Denmark, Germany, Norway, Spain and Sweden
Autoren ;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research in vocational education and training 2 (2015) 3, S. 152-160
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Berufsbildung; Berufsausbildung; Betriebliche Berufsausbildung; Erwachsenenbildung; Berufliche Erwachsenenbildung; Weiterbildung; Didaktik; Ländervergleich; Dänemark; Norwegen; Spanien; Schweden; Deutschland
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Berufs- und Wirtschaftspädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2197-8646
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The design of vocational didactics has to meet special requirements. Six core assumptions are identified: outcome orientation, cultural-historical embedding, horizontal structure, vertical structure, temporal structure, and the changing nature of work. Different approaches and discussions from school-based systems (Spain and Sweden) and dual systems (Denmark, Germany and Norway) are presented in this special issue. From an inside or national perspective, the solutions show a high cultural-historical dependency. From an outside or cross-national perspective, contingency and alternative possibilities become visible. The combination of both perspectives could enable continuity as well as innovation. This is the basic assumption of the presented collection about vocational didactics. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research in vocational education and training Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am15.01.2016
Empfohlene ZitierungGessler, Michael; Herrera, Lázaro Moreno: Vocational didactics: Core assumptions and approaches from Denmark, Germany, Norway, Spain and Sweden - In: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 3, S. 152-160 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115522
Dateien exportieren