Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: What sense can we make of the possibility of vocational didactics? An approach from the Spanish school-based system complemented by non-formal vocational training
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 3, S. 170-181
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Didaktik; Berufsbildung; Berufliche Erwachsenenbildung; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Planung; Bildungsgeschichte; Weiterbildung; Weiterbildungsdidaktik; Informelle Bildung; Spanien
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2197-8646
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Our contribution attempts to review the development of the field of didactics in Spain in the past 35 years and its contribution to the development and improvement of vocational education and training. We intend to show that the concern of didactics is an issue of great concern (and dispute) in Southern Europe, for which we will use Spain as an example. We will particularly analyse from a didactical approach (taking didactics as a normative applied discipline well established in academia) the possibilities that a traditionally school-based discipline has to improve the development of vocational education practice in and out of schools, for young and adult people, in terms of pedagogical innovation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: International journal for research in vocational education and training Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 15.01.2016
Empfohlene Zitierung: Marhuenda-Fluixá, Fernando; Ros-Garrido, Alicia: What sense can we make of the possibility of vocational didactics? An approach from the Spanish school-based system complemented by non-formal vocational training - In: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 3, S. 170-181 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115574