Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelWhat sense can we make of the possibility of vocational didactics? An approach from the Spanish school-based system complemented by non-formal vocational training
Autoren ;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research in vocational education and training 2 (2015) 3, S. 170-181
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Didaktik; Berufsbildung; Berufliche Erwachsenenbildung; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Planung; Bildungsgeschichte; Weiterbildung; Weiterbildungsdidaktik; Informelle Bildung; Spanien
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Berufs- und Wirtschaftspädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2197-8646
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Our contribution attempts to review the development of the field of didactics in Spain in the past 35 years and its contribution to the development and improvement of vocational education and training. We intend to show that the concern of didactics is an issue of great concern (and dispute) in Southern Europe, for which we will use Spain as an example. We will particularly analyse from a didactical approach (taking didactics as a normative applied discipline well established in academia) the possibilities that a traditionally school-based discipline has to improve the development of vocational education practice in and out of schools, for young and adult people, in terms of pedagogical innovation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research in vocational education and training Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am15.01.2016
Empfohlene ZitierungMarhuenda-Fluixá, Fernando; Ros-Garrido, Alicia: What sense can we make of the possibility of vocational didactics? An approach from the Spanish school-based system complemented by non-formal vocational training - In: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 3, S. 170-181 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115574
Dateien exportieren