Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Re-Contextualizing vocational didactics in Norwegian vocational education and training
Autor:
Originalveröffentlichung: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 3, S. 182-194
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Didaktik; Berufsbildung; Kontextualisierung; Interdisziplinarität; Interdisziplinäre Weiterbildung; Berufliche Erwachsenenbildung; Weiterbildung; Blended Learning; E-Learning; Rollenverständnis; Selbstständiges Lernen; Instruktionsdesign; Lehr-Lern-Planung; Interaktivität; Längsschnittuntersuchung; Norwegen
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2197-8646
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This article explores teachers and trainers didactical practices in different contexts in Norwegian VET: schools and workplaces. With the introduction of e-resources and e-portfolios in VET, learners as well as teachers and trainers experience a more hybrid learning-arena, which claims for a recontextualization of vocational didactics as well as re-defining roles and responsibilities of the actors. The article discuss new forms of boundary crossing, dealing with e-portfolios as boundary objects, increasing learner autonomy, transformative learning outcomes, interaction between actors and designing learning processes in hybrid learning-arenas. Vocational didactics as understood in a teacher-training context are challenged by more actors and new forms of interactivity with technological tools crossing sites. The study is based on a longitudinal study in a national project on quality assessment, interviews with teachers and trainers as well as apprenticeship training offices supported by documentary evidence from three trades: sales, plumbing and industrial mechanics. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: International journal for research in vocational education and training Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 15.01.2016
Empfohlene Zitierung: Nore, Hæge: Re-Contextualizing vocational didactics in Norwegian vocational education and training - In: International journal for research in vocational education and training 2 (2015) 3, S. 182-194 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115585