Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Editorial. Non-traditional participants in adult education and learning
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 7-11
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Erwachsenenbildner; Weiterbildung; Institutionalisierung; Übergang; Übergangssystem; Lebenslanges Lernen; Zielgruppenorientierung; Zielgruppe; Formales Lernen; Informelles Lernen; Heterogene Lerngruppe; Emanzipation
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Is it valid to assume that adult education with a focus on non-participants or non-traditional participants takes into account the improvement of participants’ lives, or the emancipation of groups? Or, is this today a false assumption? Is the (scientific) discipline of adult education focussed on change? Although it is of course impossible to answer all those questions in such a modest contribution - the present thematic issue - some researchers forwarded very interesting perspectives. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2016
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 22.04.2016
Empfohlene Zitierung: Fragoso, António; Kurantowicz, Ewa: Editorial. Non-traditional participants in adult education and learning - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 7-11 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120108