Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelEditorial. Non-traditional participants in adult education and learning
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 7-11
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Erwachsenenbildner; Weiterbildung; Institutionalisierung; Übergang; Übergangssystem; Lebenslanges Lernen; Zielgruppenorientierung; Zielgruppe; Formales Lernen; Informelles Lernen; Heterogene Lerngruppe; Emanzipation
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Is it valid to assume that adult education with a focus on non-participants or non-traditional participants takes into account the improvement of participants’ lives, or the emancipation of groups? Or, is this today a false assumption? Is the (scientific) discipline of adult education focussed on change? Although it is of course impossible to answer all those questions in such a modest contribution - the present thematic issue - some researchers forwarded very interesting perspectives. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2016
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am22.04.2016
Empfohlene ZitierungFragoso, António; Kurantowicz, Ewa: Editorial. Non-traditional participants in adult education and learning - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 7-11 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120108
Dateien exportieren