Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelExploring misery discourses: problematized Roma in labour market projects
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 25-40
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Sinti und Roma; Erwachsenenbildung; Europäischer Sozialfonds; Empirische Forschung; Inklusion; Arbeitslosigkeit; Bildungspolitik; Integration; Sozioökonomische Lage; Arbeitsmarkt; Arbeitsmarktchance; Schweden
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The aim of this article is to analyse learning practices in labour market projects cofinanced by the European Social Fund (ESF) targeting unemployed Roma in Sweden. The empirical material consists of 18 project descriptions from ESF projects, as well as national and European policy documents concerned with the inclusion of the Roma in contemporary Europe. The contemporary empirical material is analysed in relation to a government report from 1956 concerning the ‘Roma issue’ in Sweden. The analytical perspective of the study is governmentality, and the analysis focuses on different kinds of problematizations and the discursive positioning of the Roma subjects. One of the main findings is that unemployed Roma are situated in various discourses of misery and constructed as in need of reshaping their subjectivities in order to become educable as well as employable. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2016
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am22.04.2016
Empfohlene ZitierungVesterberg, Viktor: Exploring misery discourses: problematized Roma in labour market projects - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 25-40 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120120
Dateien exportieren