Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelLike a rolling stone: non-traditional spaces of adult education
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 75-88
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Diversifikation; Diversity Management; Wissen; Partizipation; Autonomie; Emanzipation; Heterogenität; Heterogene Lerngruppe; Lebenslanges Lernen; Non-formale Bildung; Arbeitsfähigkeit; Spanien
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this article, I try to explore the squeezing concept of adult education that provides a kind of identity to the field characterised by vagueness, diversity and the links to social justice. This diversity is also present when talking about the participants in the process. After presenting the concept of adult education, I explore three different experiences that I have referred to as non-traditional spaces of adult education. In the conclusion, I consider that the diversity, the production of knowledge, and the role of both teacher and learners are essential to define non-traditional spaces and non-traditional participants in adult education. (DIP/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2016
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am26.04.2016
Empfohlene ZitierungLucio-Villegas, Emilio: Like a rolling stone: non-traditional spaces of adult education - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 75-88 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120204
Dateien exportieren