Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Children at risk of poor educational outcomes. How educational research can support early identification and improve prevention. Special issue editorial
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Journal for educational research online 8 (2016) 1, S. 3-6
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Risikokind; Schüler; Lernschwäche; Lese-Rechtschreib-Schwäche; Einflussfaktor; Intervention; Wirkung; Individuelle Förderung; Unterricht; Qualität; Soziale Entwicklung; Affektive Entwicklung; Empirische Forschung; Einführung
Pädagogische Teildisziplin: Schulpädagogik; Pädagogische Psychologie
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1866-6671
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The editorial presents the papers of this special issue regarding children at risk of poor educational outcomes. The articles “provide a cross-section of the multifaceted research carried out within this framework. This research demonstrates the various theoretical and methodological approaches that can be used to tackle the question of how to provide support for students at risk.” (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Journal for educational research online Jahr: 2016
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 27.04.2016
Empfohlene Zitierung: Kunter, Mareike; Hasselhorn, Marcus: Children at risk of poor educational outcomes. How educational research can support early identification and improve prevention. Special issue editorial - In: Journal for educational research online 8 (2016) 1, S. 3-6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120231