Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelChildren at risk of poor educational outcomes. How educational research can support early identification and improve prevention. Special issue editorial
Autoren ;
OriginalveröffentlichungJournal for educational research online 8 (2016) 1, S. 3-6
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Risikokind; Schüler; Lernschwäche; Lese-Rechtschreib-Schwäche; Einflussfaktor; Intervention; Wirkung; Individuelle Förderung; Unterricht; Qualität; Soziale Entwicklung; Affektive Entwicklung; Empirische Forschung; Einführung
TeildisziplinSchulpädagogik
Pädagogische Psychologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1866-6671
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The editorial presents the papers of this special issue regarding children at risk of poor educational outcomes. The articles “provide a cross-section of the multifaceted research carried out within this framework. This research demonstrates the various theoretical and methodological approaches that can be used to tackle the question of how to provide support for students at risk.” (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftJournal for educational research online Jahr: 2016
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.04.2016
Empfohlene ZitierungKunter, Mareike; Hasselhorn, Marcus: Children at risk of poor educational outcomes. How educational research can support early identification and improve prevention. Special issue editorial - In: Journal for educational research online 8 (2016) 1, S. 3-6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120231
Dateien exportieren