Detailanzeige
Titel |
Children at risk of poor educational outcomes. How educational research can support early identification and improve prevention. Special issue editorial |
---|---|
Autoren | Kunter, Mareike ; Hasselhorn, Marcus |
Originalveröffentlichung | Journal for educational research online 8 (2016) 1, S. 3-6 |
Dokument | Volltext (236 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Risikokind; Schüler; Lernschwäche; Lese-Rechtschreib-Schwäche; Einflussfaktor; Intervention; Wirkung; Individuelle Förderung; Unterricht; Qualität; Soziale Entwicklung; Affektive Entwicklung; Empirische Forschung; Einführung |
Teildisziplin | Schulpädagogik Pädagogische Psychologie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 1866-6671; 18666671 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2016 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The editorial presents the papers of this special issue regarding children at risk of poor educational outcomes. The articles “provide a cross-section of the multifaceted research carried out within this framework. This research demonstrates the various theoretical and methodological approaches that can be used to tackle the question of how to provide support for students at risk.” (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Journal for educational research online Jahr: 2016 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 27.04.2016 |
Quellenangabe | Kunter, Mareike; Hasselhorn, Marcus: Children at risk of poor educational outcomes. How educational research can support early identification and improve prevention. Special issue editorial - In: Journal for educational research online 8 (2016) 1, S. 3-6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120231 - DOI: 10.25656/01:12023 |