Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Assessment orientations of state primary EFL teachers in two mediterranean countries
Paralleltitel: Usmeritve drzavnih osnovnosolskih uciteljev anglescine kot tujega jezika na podrocju preverjanja/ocenjevanja v dveh mediteranskih drzavah
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 6 (2016) 1, S. 9-30
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Kompetenzmessung; Lehrer; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Grundschule; Schülerleistung; Klassenarbeit; Standardisierter Test; Interview; Empirische Untersuchung; Griechenland; Zypern
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Fachdidaktik/Sprache und Literatur
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Many researchers have highlighted the central role that assessment plays in second language (L2) classrooms and have expressed the need for research into classroom-based language assessment (CBLA), an area that is gradually coming into its own in the feld of language testing and assessment (e.g., Hasselgreen, 2008; Leung, 2014; Hill & McNamara, 2012; Turner, 2012). Motivated by the prominence of CBLA in recent discussions, the present study set out to investigate the CBLA practices, knowledge and skills of Greek and Cypriot primary school EFL teachers. The data was collected through teacher interviews and classroom-based tests. The results showed that teachers employ a summative orientation towards evaluating their students' performance and seem to have unclear ideas about the purposes and implementation of formative assessment, mainly due to lack of professional training in language assessment. The paper concludes with suggestions as to how EFL teachers' CBLA literacy can be enhanced. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2016
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 04.05.2016
Empfohlene Zitierung: Tsagari, Dina: Assessment orientations of state primary EFL teachers in two mediterranean countries - In: CEPS Journal 6 (2016) 1, S. 9-30 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120466