Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Art appreciation for developing communication skills among preschool children
Paralleltitel: Likovna apreciacija v funkciji razvijanja komunikacijskih sposobnosti predsolskih otrok
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 6 (2016) 1, S. 71-94
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Kunstbetrachtung; Kind; Vorschulalter; Kunstauffassung; Kommunikative Kompetenz; Kunstwerk; Bewertung; Narratives Interview; Fallstudie; Empirische Untersuchung; Slowenien
Pädagogische Teildisziplin: Fachdidaktik/musische Fächer; Pädagogik der frühen Kindheit
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): In the contemporary process of teaching fine arts, children’s own creative expression and art appreciation are used to encourage learners towards both perception and reception; consequently, the evaluation and internalization of works of art play an equally important role. In a qualitative empirical research study that takes the form of a case study, we studied the response of children to works of art and their demonstrated communication skills in this. The results have shown that children respond to works of art on multiple levels. With non-standardized narrative group interviews, we observed children’s associations. Children perceived and internalized the given artworks and also put their emotions into words. The study has shown that systematic development of art appreciation among pre-school children can have a positive impact on their communication skills. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2016
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 04.05.2016
Empfohlene Zitierung: Duh, Matjaz: Art appreciation for developing communication skills among preschool children - In: CEPS Journal 6 (2016) 1, S. 71-94 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120522