Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:


Titel: Different Transitions towards Learning at University: Exploring the Heterogeneity of Motivational Processes
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Kyndt, Eva [Hrsg.]; Donche, Vincent [Hrsg.]; Trigwell, Keith [Hrsg.]; Lindblom-Ylänne, Sari [Hrsg.]: Higher Education Transitions: Theory an Research. London : Routledge 2016. - (New Perspectives on Learning and Instruction)
Dokument:
(formal überarbeitete Version)
Schlagwörter (Deutsch): Übergang; Übergang Schule - Hochschule; Lernmotivation; Studienmotivation; Selbstregulation; Hochschuldidaktik
Pädagogische Teildisziplin: Pädagogische Psychologie; Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISBN: 9781138670884
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Transitions processes in higher education are characterized by new learning situations which pose challenges to most students. This chapter explores the heterogeneity of reactions to these challenges from a perspective of regulation processes. The Integrated Model of Learning and Action is used to identity different patterns of motivational regulation amongst students at university by using mixed distribution models. Six subpopulations of motivational regulation could be identified: students with self-determined, pragmatic, strategic, negative, anxious and insecure learning motivation. Findings about these patterns can be used to design didactic measures that will support students’ learning processes.
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Bestellmöglichkeit: Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am: 21.07.2016
Empfohlene Zitierung: Martens, Thomas; Metzger, Christiane: Different Transitions towards Learning at University: Exploring the Heterogeneity of Motivational Processes - In: Kyndt, Eva [Hrsg.]; Donche, Vincent [Hrsg.]; Trigwell, Keith [Hrsg.]; Lindblom-Ylänne, Sari [Hrsg.]: Higher Education Transitions: Theory an Research. London : Routledge 2016. - (New Perspectives on Learning and Instruction) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-122960