Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
TitelDifferent Transitions towards Learning at University: Exploring the Heterogeneity of Motivational Processes
Autoren ;
OriginalveröffentlichungKyndt, Eva [Hrsg.]; Donche, Vincent [Hrsg.]; Trigwell, Keith [Hrsg.]; Lindblom-Ylänne, Sari [Hrsg.]: Higher Education Transitions: Theory an Research. London : Routledge 2016. - (New Perspectives on Learning and Instruction)
Dokument (formal überarbeitete Version)
Schlagwörter (Deutsch)Übergang; Übergang Schule - Hochschule; Lernmotivation; Studienmotivation; Selbstregulation; Hochschuldidaktik
TeildisziplinPädagogische Psychologie
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN9781138670884
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Transitions processes in higher education are characterized by new learning situations which pose challenges to most students. This chapter explores the heterogeneity of reactions to these challenges from a perspective of regulation processes. The Integrated Model of Learning and Action is used to identity different patterns of motivational regulation amongst students at university by using mixed distribution models. Six subpopulations of motivational regulation could be identified: students with self-determined, pragmatic, strategic, negative, anxious and insecure learning motivation. Findings about these patterns can be used to design didactic measures that will support students’ learning processes.
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am21.07.2016
Empfohlene ZitierungMartens, Thomas; Metzger, Christiane: Different Transitions towards Learning at University: Exploring the Heterogeneity of Motivational Processes - In: Kyndt, Eva [Hrsg.]; Donche, Vincent [Hrsg.]; Trigwell, Keith [Hrsg.]; Lindblom-Ylänne, Sari [Hrsg.]: Higher Education Transitions: Theory an Research. London : Routledge 2016. - (New Perspectives on Learning and Instruction) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-122960
Dateien exportieren