Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: High-stakes testing and Educational Governance – insights and innovations in European school systems. Special Issue Editorial
Autoren: ; ;
Originalveröffentlichung: Journal for educational research online 8 (2016) 2, S. 5-9
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Abschlussprüfung; Schülerleistung; Leistungsmessung; Test; Zentralabitur; Schulsystem; Steuerung; Bildungspolitik; Einführung; Internationaler Vergleich; Europa
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1866-6671
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): International research with regard to the intended as well as to the unintended outcomes and effects of high-stakes testing shows that the impact of high-stakes tests has important consequences for the participants involved in the respective educational systems. The purpose of this special issue is to examine the implementation of high-stakes testing in different national school systems and to refer to the effects in view of the concept of Educational Governance. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Journal for educational research online Jahr: 2016
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 11.10.2016
Empfohlene Zitierung: Lorenz, Ramona; Eickelmann, Birgit; Bos, Wilfried: High-stakes testing and Educational Governance – insights and innovations in European school systems. Special Issue Editorial - In: Journal for educational research online 8 (2016) 2, S. 5-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-124162