Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Partnerships in teacher education - going beyond the rhetoric, with reference to the Norwegian context
Paralleltitel: Partnerstva v izobrazevanju uciteljev - onkraj retorike, s poudarkom na norveskem kontekstu
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 6 (2016) 3, S. 17-36
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Lehrerausbildung; Kooperation; Schule; Hochschule; Kooperationspartner; Lehramtsstudent; Curriculum; Theorie-Praxis-Beziehung; Internationalität; Schulpraktikum; Universitätsschule; Norwegen
Pädagogische Teildisziplin: Schulpädagogik; Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Teacher education plays a central role in education and relates to various stakeholders of education. Currently, teacher education is not perceived as the sole responsibility of higher education institutions, and they are expected to work closely together with other partners. In this paper, the concept of ‘partnership’ is defined and mutual benefits and challenges in partnerships with disciplines and institutions beyond teacher education programs are briefly discussed. Issues related to partnerships with students are addressed, and the last part of the paper discusses the partnership between teacher education and the practice field with examples from Norway. Three models illustrating such partnerships are described. The central argument of the paper is that partnerships in teacher education need to go beyond rhetoric. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2016
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 28.10.2016
Empfohlene Zitierung: Smith, Karl: Partnerships in teacher education - going beyond the rhetoric, with reference to the Norwegian context - In: CEPS Journal 6 (2016) 3, S. 17-36 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-125103