Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelThe murky waters of neoliberal marketization and commodification on the education of adults in the United States
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 2, S. 223-236
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Marketing; Änderung; Neoliberalismus; Universität; College; Weiterbildungsangebot; Online-Kurs; Fernstudium; Soziale Ungleichheit; Vermarktung; Bildungsmarkt; Privatisierung; USA
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):We approach marketization and commodification of adult education from multiple lenses including our personal narratives and neoliberalism juxtaposed against the educational philosophy of the Progressive Period. We argue that adult education occurs in many arenas including the public spaces found in social movements, community-based organizations, and government sponsored programs designed to engage and give voice to all citizens toward building a stronger civil society. We conclude that only when adult education is viewed from the university lens, where it focuses on the individual and not the public good, does it succumb to neoliberal forces. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2016
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am03.11.2016
Empfohlene ZitierungZacharakis, Jeff; Holloway, Jessica: The murky waters of neoliberal marketization and commodification on the education of adults in the United States - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 2, S. 223-236 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-125401
Dateien exportieren