Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelEmbedded formative assessment and classroom process quality. How do they interact in promoting students' science understanding
Autoren ; ; ; ; ; ; ; ; ;
OriginalveröffentlichungAmerican educational research journal 52 (2015) 6, S. 1-27
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Bewertung; Deutschland; Effektivität; Grundschüler; Intervention; Klassenführung; Lehrer; Lehrerfortbildung; Mehrebenenanalyse; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Qualität; Regressionsanalyse; Schule; Schuljahr 03; Test; Unterricht; Unterrichtsforschung; Vergleichsuntersuchung; Videoaufzeichnung
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Pädagogische Psychologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this study we examine the interplay between curriculum-embedded formative assessment-a well-known teaching practice-and general features of classroom process quality (i.e., cognitive activation, supportive climate, classroom management) and their combined effect on elementary school students' understanding of the scientific concepts of floating and sinking. We used data from a cluster-randomized controlled trial and compared curriculum-embedded formative assessment (17 classes) with a control group (11 classes). Curriculum-embedded formative assessment and classroom process quality promoted students' learning. Moreover, classroom process quality and embedded formative assessment interacted in promoting student learning. To ensure effective instruction and consequently satisfactory learning outcomes, teachers need to combine specific teaching practices with high classroom process quality. (DIPF/Orig.)
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am15.12.2017
Empfohlene ZitierungDecristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Hochweber, Jan; Büttner, Gerhard; Fauth, Benjamin; Hondrich, Anna Lena; Rieser, Svenja; Hertel, Silke; Hardy, Ilonca: Embedded formative assessment and classroom process quality. How do they interact in promoting students' science understanding - In: American educational research journal 52 (2015) 6, S. 1-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-125517
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)