Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Do graph readers prefer the graph type most suited to a given task? Insights from eye tracking
Autoren: ; ; ;
Originalveröffentlichung: Journal of Eye Movement Research 9 (2016) 4, S. 1-15
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Diagramm; Grafische Darstellung; Verstehen; Augenbewegung; Präferenz
Pädagogische Teildisziplin: Pädagogische Psychologie
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1995-8692
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Research on graph comprehension suggests that point differences are easier to read in bar graphs, while trends are easier to read in line graphs. But are graph readers able to detect and use the most suited graph type for a given task? In this study, we applied a dual repre-sentation paradigm and eye tracking methodology to determine graph readers’ preferential processing of bar and line graphs while solving both point difference and trend tasks. Data were analyzed using linear mixed-effects models. Results show that participants shifted their graph preference depending on the task type and refined their preference over the course of the graph task. Implications for future research are discussed. (IPN/Orig.)
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 26.01.2017
Empfohlene Zitierung: Strobel, Benjamin; Saß, Steffani; Lindner, Marlit Annalena; Köller, Olaf: Do graph readers prefer the graph type most suited to a given task? Insights from eye tracking - In: Journal of Eye Movement Research 9 (2016) 4, S. 1-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-126861