Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: The family as a place of education. Between a school-centred focus on education and family needs
Paralleltitel: Druzina kot mesto edukacije. Med izobrazevanjem osredinjenim na solo ter druzinskimi potrebami
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 93-113
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Familie; Kind; Jugendlicher; Kindeswohl; Eltern; Psychisch Kranker; Soziale Ausgrenzung; Kinderschutz; Soziale Ungleichheit; Familienerziehung; Schule; Schulbildung; Soziale Unterstützung; Soziale Arbeit; Sozialarbeiter; Familiensituation; Bewältigung; Kind-Eltern-Beziehung; Ethnografie; Fallstudie; Österreich
Pädagogische Teildisziplin: Schulpädagogik; Sozialpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The results of PISA studies over recent years have revealed the social selectivity of the scholastic education system. Based on my empirical research on families with mentally ill parents, I show how, for the children involved, social exclusion begins before they even start school. I also show how parents’ mental illness is seen to affect children, and what support such families require. The findings demonstrate how important it is to take family coping situations into account in education discourse concerning child and youth welfare services and formal education systems. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2016
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 17.01.2017
Empfohlene Zitierung: Loch, Ulrike: The family as a place of education. Between a school-centred focus on education and family needs - In: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 93-113 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-127603