Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
TitelThe impact and journey of the Certificate in Contemporary Living (CCL) – a third level course for adults with intellectual disabilities at Trinitiy College,Dublin (Ireland)
Autoren ; ; ; ;
OriginalveröffentlichungBuchner, Tobias [Hrsg.]; Koenig, Oliver [Hrsg.]; Schuppener, Saskia [Hrsg.]: Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2016, S. 306-319
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Forschung; Inklusion; Behinderter; Geistige Behinderung; Hochschulbildung; Tertiäre Bildung; Dublin; Irland
TeildisziplinBehindertenpädagogik
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7815-2079-0
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In Western societies where firm attempts to provide primary and secondary education to people with intellectual disabilities are made, there is still one big challenge, that of opening third level education to people with intellectual disabilities. In the last number of years, however, opportunities for tertiary study for people with intellectual disabilities have gradually increased in higher education in Nordic countries, Western Europe, United States and Australia. In this chapter, [the authors] present one of these courses, the Certificate in Contemporary Living (CCL), run at the School of Education, TCD. [They] start by outlining available models for inclusive higher education to provide a broader conceptual background to the CCL. Next, [they] describe in detail all aspects of CCL programme including its evolution, its ongoing development and its associated research. Finally [they] outline the CCL’s position within TCD and in the wider community.(DIPF/Orig.)
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am14.02.2017
Empfohlene ZitierungO'Keeffe, Molly; Garcia Iriarte, Edurne; Kubiak, John; O'Doherty, Siobhain; Murphy, Tomás: The impact and journey of the Certificate in Contemporary Living (CCL) – a third level course for adults with intellectual disabilities at Trinitiy College,Dublin (Ireland) - In: Buchner, Tobias [Hrsg.]; Koenig, Oliver [Hrsg.]; Schuppener, Saskia [Hrsg.]: Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2016, S. 306-319 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-128173
Dateien exportieren