Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Fragmented knowledge and missing connections between knowledge from different hierarchical organisational levels of reproduction among adolescents and young adults
Paralleltitel: Nepovezanost in manjkajoce povezave med znanjem z razlicnih hierarhicnih organizacijskih ravni razmnozevanja, ki ga izkazujejo mladostniki in mlajsi odrasli
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 7 (2017) 1, S. 69-91
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Wissen; Biologieunterricht; Reproduktion; Schüler; Lehramtsstudent; Fortpflanzung; Sexualität; Auffassung; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Sekundarstufe II; Gymnasium; Berufsschule; Fragebogenerhebung; Empirische Untersuchung; Slowenien
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Based on the responses of our sample (N = 310) of adolescents and young adults from Slovenia (students of secondary and tertiary schools, university students) to a number of tasks covering reproduction, from the molecular to organismal levels, it can be concluded that their knowledge is seriously flawed. Correlations of knowledge between individual tasks are low, or even negative, showing patchiness and missed connections between different aspects of reproduction. Our study confirms the well-known difficulties in building a consistent body of knowledge on the genetic-inheritance axis while expanding it to the anatomy and physiology of reproduction. It is crucial to stress the quality of elementary school biology, and science (biology) courses in secondary schools because, for most people, this will be the last formal contact with some important topics that could influence their life decisions. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2017
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 18.04.2017
Empfohlene Zitierung: Sorgo, Andrej; Siling, Rebeka: Fragmented knowledge and missing connections between knowledge from different hierarchical organisational levels of reproduction among adolescents and young adults - In: CEPS Journal 7 (2017) 1, S. 69-91 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-129593