Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelEditorial: digital the new normal - multiple challenges for the education and learning of adults
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 1, S. 7-20
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Digitalisierung; Neue Medien; Digitale Medien; Gesellschaft; Politik; Lernen; Erwachsener; Lernumgebung; Internet; Medienkompetenz
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The ‘digital turn’ definitely affects various educational practices and policies. [...] However, the critical reflection on the relevance and the effects of the ‘new’ media in practices and theories of adult education remains fairly underexposed. Therefore, it is highly relevant to explore the perspectives, approaches and methodologies regarding digitalization that are currently practised in the field of research on the education and learning of adults particularly in the European context. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2017
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am01.06.2017
Empfohlene ZitierungWildemeersch, Danny; Jütte, Wolfgang: Editorial: digital the new normal - multiple challenges for the education and learning of adults - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 1, S. 7-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-130189
Dateien exportieren